4 Nisan 2011 Pazartesi

TÜPRAŞ hisse başına net 2.5 lira temettü ödeyecek

Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş. (TÜPRAŞ) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, 100 doların üzerinde seyreden petrol fiyatlarının küresel büyümeyi ve rafineri marjını olumsuz etkileyebileceğinin dikkate alınması gerektiğini vurguladı.
Koç, TÜPRAŞ’ın Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada yatırımlar hakkında da bilgi vererek,“Başlattığımız fuel oil yatırımımızla TÜPRAŞ’ı ağırlıklı olarak araç yakıtı üretiminde konumlandırmış olmanın yanı sıra ülkemizin motorin açığının üretimle karşılanmasına önemli katkı sağlanmış olacaktır” dedi.

Koç, 2006-2010 yıllarını kapsayan 5 yıllık dönemde gerçekleştirilen 1.4 milyar dolarlık yatırım harcamasının yanı sıra fuel oil dönüşüm projesi de dahil 2006-2014 dönemindeki yatırım tutarının toplamda 4.23 milyar dolara ulaşacağı bilgisini verdi.
745.8 MİLYON TL KAR PAYI
Genel Kurul toplantısında, 2010 yılı cari dönem kârından 745.8 milyon TL’nin 4 Nisan’dan itibaren hissedarlara dağıtılması kararlaştırıldı. Buna göre 1 lira nominal değerde bir adet hisse senedine hissedarların vergi mükellefiyetine göre 2.9784 TL brüt, 2.53164 TL net nakit temettü ödenecek.

Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerinin seçiminin de yapıldığı toplantıda, Yönetim Kurulu Üyeliklerine Rahmi M. Koç, Semahat Arsel, Mustafa V. Koç, Ömer M. Koç, Ali Y. Koç, Dr. Bülent Bulgurlu, Osman Turgay Durak, Temel K. Atay, Erol Memioğlu, Yavuz Erkut, Ahmet Aksu seçilirken, Denetim Kurulu Üyeliklerine ise Ali Tarık Uzun, Serkan Özyurt ve Mehmet Sarıtaş seçildi.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ratings and Recommendations by outbrain