29 Haziran 2011 Çarşamba

Ramazan Öncesi Hisse Önerisi

CarrefourSA

Türkiye perakende sektöründe yaptığı satın almalar ve yatırımlarla dikkat çeken CarrefourSA, önümüzdeki dönem organik büyümenin yanı sıra yeni satın almaları da göz önünde bulunduruyor. 2010'da 70 tane mağaza açan Carrefoursa’nın 27 hipermarket, 207 süpermarket ile toplamda 234 mağazası bulunuyor. Ramazan öncesi artan talep Şirket’in satışlarını olumlu etkileyebilir. Geçtiğimiz yıllara baktığımızda son 4 yılda Ramazan ayı öncesi dönem 3. çeyreğe denk gelmektedir. Bu doğrultuda Şirket’in 3. çeyrekte satışlarını bir önceki çeyreğe göre %8,1-12,5 arasında artırdığını gözlemledik.

Ancak aynı dönemde artan faaliyet maliyetleriyle birlikte FVAÖK’te düşüş gerçekleşti.

Hisse senedi performansına teknik olarak baktığımızda, geçen yıl Ramazan öncesi 2 aylık dönem boyunca İMKB-100 endeksi %5,4 değer kazanırken, CARFA % 10, CARFB %12,9 değer kazanmıştır.

PINAR ET

Pınar Et’in son 2 yıldır cirosunun yaklaşık % 28’ini oluşturan dönem 3.çeyrektir. Diğer dönemlerde bu oran yaklaşık %24’dür.

Son 3 yıldaki Ramazan ayı öncesi performansa bakıldığında 3.çeyrekte satış gelirlerinin bir önceki çeyreğe göre %11-14 artış gösterdiğini gözlemledik. Geçen yıl 3. çeyrekte FVAÖK’te bir önceki çeyreğe göre yaklaşık %12,6 artış görülmektedir.

Hissenin performansına teknik açıdan baktığımızda ise, geçen yıl Ramazan ayı öncesindeki 2 aylık süreçte PETUN, İMKB-100’e göre göreceli olarak %9,5 daha iyi performans sergilemiştir.

Şirket için 2011 yılı tahmini rakamları ile hesaplamış olduğumuz piyasa çarpanları 7x F/K, 0,9x PD/DD, 6,5x FD/FVAÖK ve 0,7x FD/Satışlar düzeyindedir.

Pınar Et Ve Un için hedef fiyatımız 7,93 TL olup yüzde 20 yükselme potansiyeli ile önerimiz Endeks üzeri getiridir.

ÜLKER

Ramazan ayı öncesinde canlanmasını beklediğimiz sektörlerden bir tanesi gıda sektörüdür. Geçtiğimiz yıllara bakıldığında 3. çeyrekte Şirket’in FVAÖK’ü bir önceki döneme göre ortalama % 27 oranında artış göstermiştir.

Hissenin performansına teknik açıdan baktığımızda ise, geçen yıl Ramazan ayı öncesindeki 2 aylık süreçte ULKER, İMKB-100’e göre göreceli olarak %18 daha iyi performans sergilemiştir.

Ülker için 2011 yılı tahmini rakamları ile hesaplamış olduğumuz piyasa çarpanları 9,8x F/K, 0,9x PD/DD, 28,5x FD/FVAÖK ve 1,3x FD/Satışlar düzeyindedir.

Ülker Bisküvi için hedef fiyatımız 6,22 TL olup yüzde 14 yükselme potansiyeli ile önerimiz Endekse paralel getiridir.

BIMAS

Şirket, yüksek indirimli gıda perakendecilik sektöründe faaliyet göstermektedir. 31 Mart 2011 tarihi itibariyle Şirket’in çeşitli şehirlerde faaliyet gösteren 30 bölge genel müdürlüğü ve 3.054 mağazası bulunmaktadır.

Şirket'in 2011 ilk çeyrek net karı 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 21 yükselerek 79,8 milyon TL olmuştur. Böylece Şirket'in 2011 1.çeyrek net karı beklentimiz olan 69 mn TL'nin yüzde 16 üzerinde gerçekleşmiştir.

Şirket'in satış gelirleri 2009 yılına göre %19 yükselerek 1878 milyon TL seviyesinde gerçekleşmiştir. 2011 yılı ilk çeyrek FVAÖK'ü beklentimiz olan 104 milyon TL'nin yüzde 8 üzerinde 112 mn TL olarak gerçekleşmiştir. 2011 ilk çeyrek sonuçlarına göre Şirket'in FVAÖK'ü 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 18 yükselmiştir.

2010 yılında Ramazan ayı 3.çeyreğe denk gelmiştir. Şirket’in 2010 3.çeyrek satışları 2010 2.çeyreğe göre yüzde 11 artarken, FVAÖK %39 artmıştır.

Hisse senedi performansına teknik olarak baktığımızda, geçen yıl Ramazan öncesi 2 aylık dönem boyunca İMKB-100 endeksi %5,4 değer kazanırken BIMAS % 5,7 değer kazanmıştı.

Şirket için 2011 yılı tahmini rakamları ile hesaplamış olduğumuz piyasa çarpanları 26,6x F/K, 8,9x PD/DD, 17,6x FD/FVAÖK ve 0,9x FD/Satışlar düzeyindedir.

Bim Mağazalar için hedef fiyatımız 56 TL olup yüzde 9 yükselme potansiyeli ile önerimiz Endekse paralel getiridir.

Migros

Migros haziran başında, Şok marketlerini 600 milyon TL bedelle Ülker grubuna satmıştı. Bu gelişmeden sonra, Şirket, uygun fiyata bol çeşidin satıldığı MJET marketlerini büyütme kararı aldı. MJET marketleri ile Türkiye çapında bir zincir kurularak, gelir durumu orta ve orta üstü grubun bulunduğu yerlerde mahalle arası marketlere rakip olunacak. Bölgesel bir oyuncu olmasına karar verilen grup şirketi Tansaş’ın ise, Ege ve Akdeniz bölgelerine odaklanma stratejisiyle büyümesi planlanıyor. Öte yandan şirket bu sene ilk çeyrek bilançosunda beklenenin altında sonuçlar açıklamış, yatırımcıları hayal kırıklığına uğratmıştı. Bunun sonucu olarak, Migros hisseleri son 2 ayda borsada % 50 değer kabetti. Ancak piyasanın bu duruma aşırı reaksiyon verdiğini düşünüyoruz. Sonuç olarak şirket için % 50 yükseliş potansiyeli ile 27 TL fiyat seviyesini hedefliyor ve alım öneriyoruz.


Bizim

Şok marketlerinin alınmasıyla, grup toptandaki gücünü, perakende de kullanarak büyümeyi hedefliyor. Bu satınalmanın şirketin cirosuna ve karına olumlu katkı yapmasını bekliyoruz. Öte yandan şirket ilk çeyrekte başarılı sonuçlar açıklamış ve cirosunu önceki döneme göre % 23 arttırarak 380 milyon TL’ye ulaşmıştı. Şirket ilk çeyrekte Manisa ve Antalya’da 2 yeni mağaza daha açarak mağaza sayısını 111’e çıkardı. Yeni açılacak mağazaların da ciroya hızla katkı yapması bekleniyor. Şirket hisseleri şubat ayında IMKB’ de işlem görmeye başlamıştı. Bu zaman aralığında hisseler dalgalı bir seyir izlese de, şu sıralar hala halka arz fiyatları civarında fiyatlarda işlem görmekte. Bunun alım için fırsat olduğunu düşünüyor ve şirket için % 20 yükseliş potansiyeli öngörüyoruz.


Banvit

Şirket 2011 ilk çeyrekte cirosunu % 4 oranında arttırmasına rağmen, maliyetlerde yaşanan artış nedeniyle karlılıkta istenen sonuçlara ulaşamamıştı. Hammadde fiyatlarında artış beklentisi ve artan arz nedeniyle oluşan rekabet ortamı gibi faktörler bu yıl kar marjlatrını olumsuz etkilemeye devam edebilir. Ancak şirketin ürün çeşitliliği ve ihracat kabiliyeti sayesinde yakalayacağı ciro artışıyla bu olumsuzluğu yenebileceğini düşünüyoruz. Ayrıca kuş gribi salgınının ardından, Türkiye’den tavuk ithalatını durduran Suudi Arabistan’dan heyetler tavuk çiftliklerini ziyarete başladı. Ziyaretlerin ardından yeniden Türk ürünlerinin tercih edilmesi bekleniyor. Yıllık 1 milyar dolarlık ithalat yapan bu pazarın da açılmasıyla ihracatın çok daha hızlı artması bekleniyor. Şirketin ayrıca Romanya’da yatırımları bulunmakta ve ciroya katkı yapmaya başladı. Şirket hisseleri bu yılbaşından itibaren endeksin altında performans gösterdi ve endekse göre ucuz kaldı. Bunun şirket hisseleri için alım fırsatı olarak değerlendirilebileceğini düşünüyor ve 5,20 TL hedef fiyat ve % 20 yükseliş potansiyeli ile kademeli alım öneriyoruz.

Pınar Su

Şirket ilk çeyrekte cirosunu önceki yılın aynı dönemine göre % 6 oranında arttırdı. Ancak maliyetlerdeki artışı, fiyatlara tam olarak yansıtamadığından karlılıkta ise önceki yıla benzer rakamlar açıklamıştı. Şirket ilk çeyrekte yaklaşık 1 milyon TL lik ihracat gerçekleştirmişti. Özellikle Rusya pazarı ile ilgilenen şirket, bu ülkeye ihracatını arttırmak için çalışmarını sürdürüyor. Şirket ayrıca defter değerine göre IMKB’de yaklaşık % 25 iskontolu işlem görmesiyle de dikkat çekişyor. IMKB’de halen 2009 fiyatlarından işlem görmekte olan şirketin, endekse ve finansallarına göre ucuz kaldığını düşünüyor ve % 25 yükseliş potansiyeli ile kademeli alım öneriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ratings and Recommendations by outbrain